2017. január 9., hétfő

Farkas, farkas, miért sírsz?


„Farkas, farkas, miért sírsz?
Farkas, farkas, mi fáj?”
„Elért engem hét kín,
Elátkozott hét király.

Uram prémét vadász vitte;
Eladta, a pénzt felélte.
Kölykeim az éh megette;
Anyai-gyász a szívembe’.”

„Farkas, farkas, miért sírsz?
Farkas, farkas, mi fáj?”
„Elért engem hét kín,
Elátkozott hét király.

Apám viadalra vitték;
Hollók vájták ki a szemét.
Testvérem baleset érte;
Otthona szakadék mélye.”

„Farkas, farkas, miért sírsz?
Farkas, farkas, mi fáj?"
„Elért engem hét kín,
Elátkozott hét király.

Új párom megveszett;
Mindene fájt, úgy halt meg.
Meg harapott engem is;
Fáj mindenem nekem is.”

„Farkas, farkas, miért sírsz?
Farkas, farkas, mi fáj?”
„Elért engem hét kín,
Elátkozott hét király.

Megettek a dögevők;
Tetememből új fű nő.
Mit lelegel egy rénszarvas,
Kit megesz majd egy új farkas.”

2014/02/23 © Szabó Zsófia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése