2017. január 11., szerda

Tisztás

Zöld. Minden olyan zöld. Minden oly’ csendes, mégis zajos. Ez a természet csendessége. A természet csendje madarak dalával, fák lombjainak susogásával és a patak gyermeteg csobogásával. És ott vagyok én, a tisztáson, amit fák szegélyeznek. Ahol a lepkék és a méhek a virágokon nyüzsögnek. Az eső utáni nedves fű és a friss levegő tisztaságról árulkodik. És a nap sugara csillogtatja a tisztás fűszálait. Nem vagyok más, mint egy kis rózsabogár. Ott vagyok azon a kis sárga virágon és pollent majszolok. Jóllakva csak ücsörgök és figyelek. Most van a cserebogarak rajzása. Mindenütt ott vannak, rengeteg hím. A természet helikopterei, ha a hangjukat tekintjük. Itt egy egér, aki nagy sietve rohan át a tisztáson. A magasban sólyom köröz. Hangyák. A természet lebontói. Ők viszik el azt, ami másnak már nem kell. Nyüzsög a tisztás. Emberi szemnek láthatatlan. És itt is vannak. Két ember, számomra hatalmasak. Egy piknik kosarat visznek magukkal. Leterítik, és kipakolnak. Míg az egyik magas, visító hangot hallat egy méhecske láttán, addig a másik ütemes kacagást. Sok állatnak készítik elő a terülj-terülj asztalkámat. Átszállok egy másik virágra és ott is fogyasztok egy kis virágszirmot. De egy kis különlegességet látok. Levéltetvek. Ha a hangyák nem védelmeznék őket, még rájuk is vetném magam. Szárnyra kelek, de rossz fele tévedek és lepottyanok az emberek plédjére. Mászkálok fel s alá. Hova kerültem? Egy emberi kéz felemel és az ujján csücsülve nézek rá. Félelem ébred bennem, mint minden más élőlényben. Ismerjük már őket, s gyorsan elrepülök, mielőtt bajom esne. Át, egy virágra, ahol biztonság van. Nyekk…
- Anya, anya!
Ennyi voltam. Nem repültem el időben a gyerekcipő alól, és most itt vagyok, törött páncéllal. Nehéz mennem, nehéz repülnöm. Merre s hova? Leesek a talajra. Most engem is elvisznek a hangyák majd, mint mindenkit. Eltemetnek a bolyukba és visszakerülök a körforgásba.
Egy rózsabogár voltam. Nem éltem sokat, nem tettem semmit. Csak éltem, mint minden más élőlény. Mellém pottyan egy elfáradt cserebogár. Ő is itt lesz velem, és együtt várjuk a hangyákat. Nem akartam senkit se bántani, nem akartam semmit megváltani. Nem akartam különleges vagy egyedi lenni. Csak egy kis rózsabogár voltam. Nem több, és nem kevesebb.

2015/04/29 © Szabó Zsófia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése