2017. január 11., szerda

Látomás

© Szabó Zsófia
2016-01-01

Álltam ott, néma, szótalan;
S ha lábam alá néztem,
Az érzések víztükrében
Magamat láttam
S magam mögött a végtelen mélységet,
Melybe belenézni félek.

Ott a Hold, alattam;
Lábam körül pedig cseresznyefák virágzanak;
S egy csalfa szirom megpihen a vállamon,
Mielőtt a holdfény jeges éjszakájának,
hűvös, őszinte szele elröpíti azt.

Lábam a végtelen mély víz tetején,
A holdfényes tavon,
A hideg éjszakában.
Dermedten sóhajtok.
Fel nem nézek, csak le, de nem a mélybe;
Még nem.

Csak az arcomat;
Azt az ezüst-kék szemet, a barna hajat;
Majd szemem zöld lesz és türkiz,
Hajam homok és barack;

Változom, ahogy a víz minden cseppje,
Cseppről cseppre,
Borzongat a táj és én csak állok;
Némán állok.
Figyelek, majd felnézek.

A víztükör szélén egy farkas lefetyel,
s bundája négyszínű, szeme égkék, és rám néz.

Azt mondja: jer ide, jer tovább!
Ne állj ott oly’ ostobán!
De én tudom, csak a vízen maradhatok;
Ott lépdelek, megyek a parthoz, a farkashoz.

Annak mancsa a földet éri,
párnái a nedves sárba huppannak, és azt mondja:
Lépj, ide, lépj a nyomomba!
És akkor lelépek a víztükörről, az ő nyomába.
És elindulok, egy végtelen álomba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése