2017. január 11., szerda

Vándor éveim

Huszonnyolc telet éltem már meg, és habár mind fehér volt, egyik sem színezte világosabbá a bundámat. Mindig éjfekete árnyként jártam a havas tájon, mint egy fekete holló, aki élelemért kutat, de én sosem a prédát kerestem, csak egy nyugalmas helyet.
Voltak telek, és ugyanígy voltak tavaszi éjjelek. Éjjelek, mikor beolvadtam az árnyak közé, erdőt jártam, borostyán szemem világított arra, akit megláttam. Vérre vágyó tekintetem pedig sosem élte túl.
Nyári alkonyokon a megnyúlt árnyak közt én voltam a legkülönb. Voltam a földön egy árnyék és a kiszáradt, gyér pusztán egy álló, fekete test, és csak szemem olvadt egybe a nap vérnarancsra festett egével. Vér nem piszkított, csak a nyugalom látogatott meg, és vele együtt a magány.
Őszi esőben vártam ázott bundával. A szürkeség eltompította érzékszerveim, a sikátorban senki nem volt, csak én és a nyirkos hideg, mely sosem gyötört, és azok a félrevetett, elfeledett árnyak, melyek egy sikátorban oly gyakran előfordulnak, és senkinek sem kellenek, akárcsak én.

~2013 © Szabó Zsófia



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése